MÚSICA


13. QUADRE PINTURA EXPRESIONISTA
Aquest és el quadre que heu de pintar per a acabar el curs. Heu de fixar-vos en com es fonen els colors i en el contrast que hi ha entre ells. Estic segura que aneu a fer uns treballs genials!!



12. DIVERTIT VIDEO ON CANTEN "GATS"

Aquest és un dueto buffo (significa còmic) que va ser escrit per Rossini. El famós i còmic "Duo dels gats" només consta de la paraula "miau" repetida de múltiples formes que comporten gran dificultat per als seus intèrprets.

Rossini tenia un gran sentit de l'humor i no li feia cap gràcia que els cantants modificaren les partitures de les seues òperes en benefici del seu propi lluïment, perquè a principis del segle XIX, les sopranos eren autèntiques virtuoses. No se sap si aquest va ser el motiu d'aquesta original composició o si la va compondre en honor d'un parell de gats que tots els matins venien a visitar-ho a la finestra en la seua casa de Pàdua.

Quan es va estrenar esta obra va cridar poderosament l'atenció que el gran Rossini fera cantar a dos gats. 

Que la gaudiu..!!





11. WEB "CONEIX BEETHOVEN"

Avui us presente un recurs musical fantàstic! Es tracta de la web titulada "Beethoven for kinder" dedicada a la figura d'aquest genial compositor, el més famós de tots els temps. La web té un disseny molt atractiu, amb dibuixos, imatges, animacions i textos sobre la vida, les composicions, la salut, les amistats, etc. de Beethoven.

Entreu... investigueu... jugueu.... i gaudiu mentre apreneu sobre Beethoven, la seva vida i la seva obra!

Aguarde que us agrade! Ja em dieu en classe...

WEB BEETHOVEN 





10. PRACTICA LES POSICIONS DE LA FLAUTA

Ací us deixe aquest link per aque practiqueu les posicions de la flauta i compongueu vostres pròpies cançons! 
Ja em dieu en classe com ha anat l'experiència i si heu compost alguna cançó.
Ánim artistes......                





9. VÍDEO: PERE I EL LLOP

Ja hem arribat al fi del curs! ara comença l'estiu i una època per a descansar i gaudir
Us deixe aquest divertit conte musical de "Pere i el llop". Aquesta obra musical, basada en un conte rus es diu originalment: "Петя и волк". "Pere i el llop" és una composició simfònica de Sergéi Prokófiev (Op. 67) escrita en 1936. L'obra de Prokófiev és una història per a xiquets, amb música i text adaptat per ell, amb un narrador acompanyat per l'orquestra.
             
 
"Pere i el llop" està escrita per a una flauta, un oboè, un clarinet en la, un fagot, 3 trompes, un timbal i cordes per a l'al·legoria dels personatges principals, i un acompanyament de trompeta, trombó, triangle, pandereta, platerets, castanyoles, tambor de caixa, i bombo en l'orquestració.

Cada personatge de la història té assignat un instrument i un tema musical:

Pere: Violin, violes, violoncels i contrabaix (instruments de corda).
Avi: Fagot
Ocell: Flauta travesera
Ànec o Oca: Oboè
Gat: Clarinet
El Llop: 3 Trompes
Caçadors:Timbals i el bombo.

Argument:
Pere, un xiquet rus, viu amb el seu avi, que és llenyataire, en una casa en un clar del bosc. Un dia Pere ix de casa, deixant oberta la porta del jardí, i es fa amic d'un ocell. Un ànec veu la porta oberta i decideix eixir a nadar en l'estany proper. L'ocell i l'ànec comencen a discutir: «quina classe d'au eres tu que no pots volar?», al que l'ànec replica: «quina classe d'au eres tu que no pots nadar?». Llavors el gat de Pere ix sigilós intentant atrapar a les aus i Pere els aconsella que es posen fora de perill, l'ocell vola a un arbre i l'ànec gens al centre de l'estany.

Llavors arriba l'avi i renya a Pere per estar en el prat, i li diu que fora li pot atrapar el llop del bosc. Pere respon dient que no té por, que és molt valent i pot atrapar al llop. L'avi el fica en la casa de l'orella i tanca la porta. Poc després en efecte apareix un enorme llop, el gat es posa fora de perill en un arbre, però el llop atrapa a l'ànec i "se'l menja". Pere presencia l'escena mirant a través d'una ranura de la porta.

Pere agarra una corda i salta el mur del jardí, i s'encimbella a la branca d'un arbre. Li demana a l'ocell que vole al voltant del llop per a distraure-ho, mentre ell des de la branca prepara un nus, baixa la corda i aconsegueix enllaçar al llop per la cua. El llop tracta d'alliberar-se però Pere tira amb totes les seues forces i aconsegueix lligar la corda a l'arbre. En açò arriben tres caçadors que venien rastrejant al llop i es preparen per a disparar-li. Però Pere els convenç perquè li ajuden a portar-ho viu al zoo. I tots emprenen una desfilada triomfal cap al zoo, celebrant feliços la fi del terror. Al final l'ànec apareix...el llop no se'l havía menjat!

PUNXA ACÍ: VÍDEO PERE I EL LLOP 


 

8. JOC: PRACTICA LES NOTES MUSICALS

Amb aquest joc aneu a poder practicar jugant les posicions en el pentagrama de les notes musicals. 

Hi ha diverses possibilitats...prova amb totes! 

És molt divertit! 

A jugar....

PUNXA ACÍ: JOC DE LES NOTES MUSICALS



7. APRÈN A DIBUIXAR LA CLAU DE SOL

Avui us deixe un link molt divertit! Si punxes sobre el missatge "Dibuixa la clau de sol", trobaràs una activitat per a practicar com es dibuixa la clau de sol. 

Pots repetir-ho tantes vegades com vulgues, i amb els colors que vulgues! 

Espere que practiques molt i et divertisques!

PUNXA ACÍ: DIBUIXAR LA CLAU DE SOL



6. VÍDEO "MISS SARAJEVO" - U2 Y PAVAROTTI


Aquesta bella cançó va ser creada en 1993 per Bono d'U2 i en ella s'uneixen la veu lírica de Pavarotti amb la veu de Bono, unint així la música clássica amb la música del Pop-Rock i donant com a resultat esta preciosa balada amb tocs operístics. 

En mig del dolor i del sofriment de la guerra, la cançó ens recorda que hi ha un finestra d'esperança, un desig de tornar a la vida normal i quotidiana.

Al voltant de l'esdeveniment es va realitzar un extraordinari esforç difusor impulsat per diversos governs europeus, en el qual entre altres mitjans públics i privats va participar directament l'organització televisiva europea Eurovisió, que es va encarrergar de retransmetre el certamen a tothom. 

"O lijepa, o draga, o slatka slobodo" és un fragment del poema d'Ivan Gundulić (República de Ragusa, actual Croàcia) titulat Dubravka (Una cant a la llibertat) escrit en 1682.

Espere que la gaudiu...!

  



5. VÍDEO "TEAM ILUMINATE"

Aquest meravellós grup de ball, inclouen un extra per als seus espectacles: el joc de llums que porten en les seues robes. 

Team Iluminate fan uns balls complicats, però crec que el més dificil és la sincronització del seus moviments amb les llums.

Un joc de llums, ball, música, expressió corporal i creativitat...! 


Aguarde que us agrade!




4.VÍDEO "STOMP":Percussions extraordinàries!

Des de 1991, la multipremiada companyia Stomp, ha posat a vibrar al món a ritme de les seues interpretacions fora del convencional.

Ells els anomenen instruments, però qualsevol altra persona els anomenaria graneres, llandes de pintura, pots de brossa, carrets de compres,  o objectes normals del dia a dia.

El concepte va ser desenvolupat per dos anglesos a principis de la dècada dels noranta: Luke Cresswell i Steve McNicholas. Un d'ells, baterista que estava cansat de carregar amb el seu kit per a tocar, va prendre el primer que va trobar i amb açò va crear música. La primera rutina que van dissenyar és la que realitzen amb graneres. Així van ser generant més rutines i creant conceptes fins a crear un xou complet.

Amb influències de la música sud-africana, els ballarins que generen música colpejant diferents parts del seu cos o fins i tot del Blue Man Grup, van crear un espectacle teatral.

Actualment existeixen quatre companyies de Stomp en el món: una permanent a Londres, una altra a Nova York, una més que s'encarrega de realitzar la gira per Europa i l'última que du a terme la gira per Amèrica.

Que ho gaiudiu...!



 
3. VÍDEO REDES "Música, emociones y neurociencia"

Què passa en el cervell quan escoltem o produïm música...? 

La música uneix a les persones i provoca emocions en tot el planeta. En aquest capítol de Xarxes, el neurocientífic i professor de psicologia de la música, Stefan Koelsch, de la Universitat de Berlín, explicarà que diu la neurociencia sobre les emocions evocades per la música. 

Un video molt interessant, no us ho perdeu...! 

 
 

2. VÍDEO PILOBOLUS "Amazing Shadow Dance"
  
Pilobolus és una companyia americana de ball, famosa pels seus actes on tots els seus integrants es col·loquen darrere d'una pantalla i amb les ombres dels seus cossos formen tot tipus de coses: persones, animals, objectes, etc.

Des de la seua creació, en 1971, el grup va iniciar un camí diferent, amb propostes innovadores que apuntaven a un altre tipus de dansa, diferent als cànons tradicionals.


En Pilobolus la diversitat és clau. Hi ha peces narratives o abstractes, essencialment físiques. Les hi ha amb diferents atmosferes, ràpides i lentes, lluminoses i fosques, amb música clàssica o contemporània, amb un ballarí o amb tota la companyia sobre l'escenari.


Música, dansa contemporània, teatre... Ací us deixe un vídeo "Amazing Shadow Danse". Que ho gaudiu...!


  

1. Benvinguts a aquest racó de la classe de Música!

Ací podreu anar veient publicades activitats, vídeos, articles...i en general aquells recursos educatius i pedagògics que siguen importants per als nostres alumnes i per a les famílies.

Avui comencem amb un vídeo molt curt però molt interessant sobre la "Música i el cervell". En aquest video s'explica, que després d'escanejar el cervell dels músics, es demostra que pràcticament no hi ha cap altra destresa que implique tanta activitat cerebral com la música, ja que quan practiquem i aprenem música, s'activen totes les parts del cervell, desenvolupant així les parts del cervell.

La música és una combinació de tasques, perquè els xiquets, en interpretar música, han de llegir notes, alhora que han de situar-les en un espai (pentagrama) i mesurar la seua durada, per a cantar-les o interpretar-les amb un instrument. Han de desenvolupar destreses motrius per a açò, alhora que desenvolupen la seua cognició musical i per extensió, la seua cognició general. D'altra banda, desenvolupen la creatividad, la sensibilitat, l'expressió, la comunicació, la capacitat d'anticipar una estructura, la cohesió grupal... 

El cervell dóna forma a la música o és la música la que dóna forma al cervell? S'ha demostrat amb diferents estudis, que després d'un any d'estudiar música, els cervells dels xiquets comencen a canviar: el cervell és més desenvolupat en els xiquets que estudien música. 

Us deixe amb el vídeo... Que ho gaudiu...! 
http://www.youtube.com/watch?v=gSm_hK1TzGc

5 comentaris:

  1. Si les persones poden fer això, com es que no s'ha inventat un teletransportador. xe_xui ¡JAJAJA!

    ResponElimina
  2. Lo del "Amazing Shadow Danse" és més difícil del que fan els xiquets en La Voz Kids. xe_xui ¡JAJAJA!

    ResponElimina
  3. FANI, gràcies per ser la millor professora del món, llàstima que l'any que vé ja no em donaràs classe perquè passe a l'institut, si no repetisc, perquè apart de ser la millor professora del món, també ets la més divertida i artista! xe_xui ¡JAJAJA!

    ResponElimina
  4. Que chulo Fano como lo as hecho sigue poniendo fideos de Mar de 3B

    ResponElimina
  5. Ja ja quien aiga puesto el ultimo comentario diciendo que soy yo no hace gracia mar3.b

    ResponElimina